Ciąża zwykle ma związek z zyskaniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, żeby szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O odpowiednią wagę dobrze zatroszczyć się już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby katować się drastyczną dietą. Ciało ciężarnej zużywa trochę więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego jedzenia i słodkich przekąsek może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym pomysłem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, żeby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To lekarz decyduje, czy nie ma przeciwwskazania do aktywności.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o wymarzoną figurę są regularne spacery z noworodkiem. Przyniosą one korzyści zarówno mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast chodzić wolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży zaczną zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych niepokojących objawów, można rozpocząć rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy uwielbiają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, by wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają w krótkim czasie odzyskać upragnioną sylwetkę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje kobietom po porodzie.

Kategorie: Internet